26 Ağustos 2014 Salı

Okul müdürlüğünü kazananların yüzde 94’ü yandaş sendikadan

Konya’da ilçe milli eğitim müdürlükleri, okul müdürlerine yönelik yaptığı performans değerlendirmelerinde 519 okul müdüründen 318’ine yeterli puan vermedi. Okul müdürlüğünü kazanan 201 eğitimcinin ise yüzde 94’ünün hükümete yakın yandaş sendikaya üye olduğu ortaya çıktı. Aktif Eğitimciler Sendikası Konya Şubesi, milli eğitim müdürlüklerinin okul müdürlerine ilişkin performans değerlendirmelerinin sonuçlarını inceleyen bir rapor hazırladı. Rapora göre, Konya’da okul müdürlüğünü kazananların yüzde 94’ünün yandaş sendikalı olduğu anlaşıldı. Aktif Eğtim – Sen Şube Başkanı Salih Uysal, yeni getirilen yönetmelik gereği okul müdürü olabilmek için sistemin şu şekilde işlediğini söyledi: “Okul ve kurum yöneticilerinin performans değerlendirmesinde 40 puan okul içi, 60 puan da milli eğitim müdürlüklerince verilmek suretiyle yapılan puanlamada 75 puanı alabilen müdürler başarılı sayılmışlardır. Okul içi öğretmen, öğrenci ve veliden 40 tam puan alan birçok okul müdürü ne yazık ki ilçe milli eğitim müdürlüklerinden 35 puan alamayarak başarısız sayılmışlardır.”Konya’da 519 okul müdürünün performans değerlendirilmesine tabi tutulduğunu aktaran Salih Uysal, “Bakanlık tarafından hazırlanan ucube yönetmelik gereği performans değerlendirmesine tabi tutulan 519 okul müdüründen 318’ine yeterli puan verilmeyerek kazanılmış hakları olan müdürlük görevleri cebren, hiçbir hukuki ve kanuni dayanak olmadan, haksızca ellerinden alınmıştır. Yıllardır özverili bir şekilde, başarı ve sadakatle görevlerini yapan, kendilerini mesleklerine adamış yüzlerce okul müdürü adeta kendileriyle dalga geçilerek alın terleri, emekleri ve onca yıllık birikimleri bir kenara atılarak adeta üstleri çizilmiştir. Bu durum eğitim çalışanları arasındaki birlik, beraberlik ve çalışma barışını bozacak ve eğitim sisteminde kargaşa ve kaosun yaşanmasına sebebiyet verecektir.” değerlendirmesinde bulundu. ‘YANDAŞ SENDİKA ÜYELERİNE GEÇER NOT VERİLDİ’Performans değerlendirmesinde geçer not verilen 201 okul müdürünün yüzde 94’ünün hükümete yakın sendika üyeleri olduğunu açıklayan Aktif Eğitim Sen Şube Başkanı Uysal şunları söyledi: “Kazananların geri kalan yüzde 6’sı ise diğer sendika üyeleridir. Aktif Eğitim Sendikası üyesi olan ve değerlendirmeye alınan 16 okul müdürünün hiçbirine yeterli puan verilmemiş ve bu idarecilerimiz elenmişlerdir.”



Okul müdürlüğünü kazananların yüzde 94’ü yandaş sendikadanKonya, Okul Müdürlüğü, Sendika, yandaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...